Avaleht / Uudised / A. Le Coq õllede müük kasvas turu langusele vaatamata

A. Le Coq õllede müük kasvas turu langusele vaatamata

15. detsember 2008

Varasemad uudised

A. Le Coq’i õllede müük on 11 kuu kokkuvõttes õlleturu üldisele langustrendile vaatamata tõusnud üle 300 000 liitri. Eesti Õlletootjate Liidu koostatud 11 kuu alkoholiaktsiiside laekumise analüüs näitab aga õlle müügi vähenemist 6% võrra. Õlleturu langusest hoolimata ennustab A. Le Coq stabiilsust kvaliteetõllele ning veelgi kiiremat kukkumist kangetele õlledele.

A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi sõnul on õllede müügimahu suurenemine pärast tuntavat hinnatõusu ning turu üldise langustrendi taustal suurepärane tulemus. „Praeguses majandussituatsioonis on stabiilse müügitaseme hoidmine omaette kunst ja rõõmu teevad ka väikesed tõusud,” ütles Noop. Noop lisas, et üldise õllemüügi vähenemise kontekstis on A. Le Coqi müüdud 300 000 lisaliitril kahtlemata suurem tähtsus kui aasta tagasi. „Oleme oma turuosa õlle osas pigem suurendanud ja püüame samal kursil ka jätkata”, on Noop optimistlik.

Noobi sõnul oli õlleturu langustrendi ette näha juba aasta alguses. „Arvasin, et turg langeb umbes 5% ja aktsiiside laekumine ning erinevad kokkuvõtted näitavad sama suurusjärku”, lisas Noop.

Noobi sõnutsi jätkub ka trend kangete õllede tootmise vähenemisele ning Premium õllede osakaalu suurenemisele. „Kuigi õlle hind on kasvanud ja inimeste kulutused läbivad üha tihedama filtri, siis oluliseks peetakse õlle kvaliteeti ja selle arvelt kokku ei hoita “, ütles Noop. „A. Le Coq Premiumi suurenenud turuosa on must-valge tõend inimeste kvaliteedieelistusest”, lisas Noop. AC Nielseni kohaselt oli A. Le Coq Premiumil septembri lõpu seisuga jaekaubanduses üle 13%-line turuosa, olles sellega selge turuliider.

Noop lisas, et langustrendis on ka siidrid ja muud lahjad alkohoolsed joogid. „Tõenäoliselt langustendents lahjade alkohoolsete jookide ja õlleturul jätkub ning seetõttu üha olulisem panustada pidevalt tootearendusse ning uuendustesse,” on Tarmo Noop kindel. Üheks lahjade alkohoolsete jookide turu languse põhjuseks peab Noop ka 2008 aastal rakendatud 30%-list aktsiisitõusu. „Tallinn on Euroopas õllehinna kalliduse poolest neljandal kohal, mis tahes-tahtmata sunnib vähem tarbima nii turiste kui kohalikke elanikke,” möönis ta.

Jaga uudist