Avaleht / Uudised / NielsenIQ uuring: 2020. aasta edukaim uudistoode oli A. Le Coqi filtreerimata Alexandri õlu

NielsenIQ uuring: 2020. aasta edukaim uudistoode oli A. Le Coqi filtreerimata Alexandri õlu

14. aprill 2021

Varasemad uudised

Rahvusvaheline turu-uuringufirma NielsenIQ valis välja Eesti 2020. aasta edukaima uustulnuka, milleks oli A. Le Coqi filtreerimata hele õlu Alexander. Teisele kohale tuli Balbiino vanillijäätis Raks kakaoküpsistega ja kolmas oli A. Le Coqi tume rukkiõlu Saare Taar. Edetabel koostati mullu turule tulnud uudistoodete müügiandmetele ja tarbija arvamusele tuginedes.

A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul mõjutas koroonaviiruse pandeemia kindlasti ettevõtte otsuseid: uute toodete turule toomine peatati aprillist alates, kuid mõlemad võitnud õlled jõudsid poelettidele vahetult pandeemia alguses. Tema sõnul pälvis kolmanda koha võitja, tume rukkiõlu tähelepanu intensiivse maitse ja tugeva sarnasuse tõttu koduõllega. Esikoha võitnud õlu paistab silma lisaks filtreerimata sisule ka uudse tagurpidi pööratud pakendiga.

„Filtreerimata õlles settivad tugevamat maitset loovad mikroosakesed põhja. Sellist õlut purgist juues saab maitseelamuse alles purgi lõpus. Kui soovite purki raputada, pole seda pärast võimalik avada. Sellepärast otsustasime pöörata filtreerimata õlle pakendi tagurpidi, et meie kliendid looksid pööramisliigutusega endale ise täiusliku õlleelamuse,” selgitas Vernik.

Nielsen valib aasta edukamad uued tooted kahes etapis: esimeses etapis järjestatakse tarbijate ostetud uusimad tooted kuu keskmiste müügiandmete järgi. Seejärel viiakse läbi tarbijauuring selle kohta, kuidas tarbijad neid tooteid hindavad: kas nad on üldse mõnda uut toodet märganud, vähemalt korra ostnud või korduvalt ostnud. Indeks, mis koosneb objektiivsetest käibeandmetest ja supermarketite klientide individuaalsest tagasisidest, määrab iga grupi edukamad tooted ja kolm uustulnukat, kes on aasta absoluutsed võitjad.

Jaga uudist