Avaleht / Uudised / Hard Seltzer – jook, mis vallutab maailma

Hard Seltzer – jook, mis vallutab maailma

23. september 2020

Varasemad uudised

Kaalusõbralik ja kvaliteetne kooslus puhastest maitsetest – see on hard seltzer. Jook, mis pakub õllele kõva konkurentsi USA alkoholiturul ja loob trendi terves maailmas.

Hard seltzer on uus alternatiiv turul müüdavatele kergetele alkohoolsetele jookidele, eristudes tavapärastest long drink’idest ülikerge maitse, vähese kalorsuse ja suhkrusisalduse poolest. Jook, mis kinnitab kanda ka siinsamas Eestis.

Pure Spirit Hard Seltzer on Eestis saadaval kolme maitsega: sidrun-laim, õun-kiivi ja mustikas. Mujal maailmas võib hard seltzer’ite valikus leida veel eksootilisi maitseid, nagu guajaav ja granadill. Olemuselt meenutab jook klassikalist populaarset Skinny Bitchi kokteili, mis on segu viinast, sidrunimahlast ja mulliveest. Poest ostetud hard seltzer’ist saab jääd ja soovi korral külmutatud marju lisades trendimaailma kokteilijoogi lihtsa vaevaga valmis!

Trendikas jook, mis teeb ajalugu

Hard seltzer jõudis esimest korda turule 2012. aastal, kui USA õlletootja Nick Shieldsil tekkis idee katsetada turul uut tüüpi joogiga, mis koosnes ainult viinast ja maitsestatud gaseeritud veest. Esialgu vaid proovipartiina turule toodud jooki saatis aga meeletu edu, sest kõigest viie aastaga muutus see üheks populaarsemaks tooteks USA joogitööstuses. Kuulsamad ja edukamad hard seltzer’i brändid USA turul on praegu White Claw ja Truly. Trendi tuules jõudis hard seltzer ka teiste suurte alkoholitootjate, nagu Budweiser, Carlsberg ja Kopparberg, tootevalikusse. Uuringufirma Nielsen andmetel on jook saanud niivõrd populaarseks, et pooled Ameerika õllejoojad on vahetanud lemmikjoogi just hard seltzer’i vastu. Sama saatus on tabanud ka mitmeid õlletehaseid, kes müüvad praegu hard seltzer’it rohkem kui klassikalist õlut. Jätkuvalt ennustatakse joogi populaarsuse kasvu, mis võib oma osa võtta ka teiste alkohoolsete jookide kategooriast.
IWSR-i (International Wines and Spirits Record) läbi viidud uuring näitas, et pooled USA alkoholitarbijad joovad hard seltzer’it vähemalt kord nädalas. Kui 2018. aastal oli selle joogi tulu 210 miljonit dollarit, siis aasta hiljem kerkis see juba 1,5 miljardini. IWSR usub, et need numbrid ei vaibu niipea.

Hard seltzer’ite edulugu on näidanud, et tarbijad pööravad ka alkoholi ostes üha enam tähelepanu joogi koostisele ning otsivad kokteilide puhul kergemaid ja tervislikumaid alternatiive: jooki, mis oleks võimalikult naturaalne, värske ja kaalusõbralik. Just seetõttu on põhjust arvata, et Eestisse otsapidi jõudnud uus joogitrend kujundab ümber senised tarbimismustrid.

Esimesena toodab meie turul seda kihisevat jooki Eesti suurim joogitootja A. Le Coq, kelle valmistatud Pure Spirit Hard Seltzeri koostises on ainult kihisev kerge maitsega vesi ja puhas alkohol. Joogile ei ole lisatud säilitus- ega värvaineid. Pure Spiriti ühes 0,44-liitrises purgis on ainult 1 gramm suhkrut ja 26 kilokalorit, pakkudes seega tervislikku alternatiivi tavapärastele magusatele kokteilidele.

Jaga uudist