Avaleht / Uudised / Õlleliit: uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse

Õlleliit: uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse

15. juuli 2019

Varasemad uudised

Selle aasta juulis võttis Eesti Õlletootjate Liit vastu täiendatud eetikakoodeksi, mis sätestab uue punktina eneseregulatsiooni alkoholivaba õlle ja siidri reklaamile. Uuendused hakkavad kehtima 1. septembrist.

Õlleliidu tegevjuhi Peeter Võrgu sõnul on täienduse eesmärgiks selge ja äratuntav kommunikatsioon alkoholivabade õllede ning siidrite reklaamides. „Alkoholivabade õllede reklaamid on tekitanud Eesti ühiskonnas vastakaid arvamusi. Need on tulenenud peamiselt tõdemusest, et tarbija peab olema ülimalt tähelepanelik mõistmaks, et alkoholivabade õllede reklaamides tutvustatakse tõepoolest alkoholivaba toodet. Tihti võib jääda mulje, et reklaamitakse traditsioonilist õlut. Õlleliit ja -tootjad aktsepteerivad seda kriitikat ning soovime käesoleva eneseregulatsiooni abil vältida tulevikus segadust ja ekslike muljete tekkimist.“

Võrk lisab: „Tarbija jaoks peab olema alkoholivaba õlle või siidri reklaam telemeedias ja mujal lihtsasti arusaadav ning alkohoolsete toodete reklaamist selgelt eristatav.“ Õlleliidu juhi sõnul olid kõik liikmed eneseregulatsiooni vajalikkuse osas ühel meelel ja kokkuleppele jõuti kiiresti.

Eetikakoodeksisse lisandunud uus sisupunkt 3.11 sätestab järgneva:

„Tootjad paigutavad alkoholivaba õlle ja -siidri reklaamidesse selgelt loetava ning märgatava info, et tegemist on alkoholivaba toote reklaamiga. Telereklaami puhul peab see teave olema märgatavalt nähtav kogu reklaami ajal. Nõue kehtib reklaamidele, mis avaldatakse välimeedias, printmeedias, televisioonis ja digimeedias, k.a sotsiaalmeedias.“

Eesti Õlleliidu juhatuse esimees ja A. Le Coqi tegevjuht Tarmo Noop lisab, et alkoholivabade toodete suund joogitööstuses on jätkuv trend ning tootjad panustavad kõvasti tootearendusse, et kasvatada oma alkoholivabade õllede ja siidrite tooteportfelli alkohoolsete toodete arvelt. Noop on aga veendunud, et tooteportfelli kasvatamine selles segmendis peab käima käsikäes selge kommunikatsiooniga. „Viimase paari aastaga on alkoholivabade õllede turg Eestis mitu korda kasvanud. Uute toodete puhul soovivad tootjad rääkida lisaks toodete heale maitsele ja kvaliteedile ka nende funktsionaalsetest omadustest. Sealjuures on aga väga oluline üheselt ja selgelt viia tarbijateni teadmine, et räägime mittealkohoolsest tootest.“

Jaga uudist