A. Le Coq

A. Le Coqi alkoholivaba õlut pakutakse Tartu maratoni rahvaspordiüritustel

A. Le Coq on käesoleval aastal Tartu maratoni ürituste joogisponsoriks. Kõik Tartu maratoni jooksu-, ratta-, ja rulluisumaratonide lõpetajad saavad valida kosutuseks kas A. Le Coq Premium 0,0% alkoholivaba õlle või Aura vee.

Tartu maratoni ürituste toitlustuse juht Oliver Kivimäe toob Tartu maratoni ja õlletootja partnerlusele paralleeliks näiteid teiste riikide maratonidest, kus alkoholivaba õlut on finišeerijatele pakutud juba päris mitu aastat. “Tartu maratonidel pakume alkoholivaba õlut alates 2016. aastast ja kui alguses eelistati õllele pigem vett, siis äsja lõppenud maastikumaratonil valisid alkoholivaba õlle, ma julgen öelda, tubli pooled osalejatest. On aru saada, et see on trend, mis kasvab, aga kindlasti vajab see veelgi enam teavitustööd.”

Sama meelt on A. Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik, kelle sõnul oli mõni aasta tagasi Tartu maratoni üritustega koostöö alustamine julgussamm, milleks andis kindlust muu maailma praktika. “Alkoholivaba õlut on tegelikult spordiüritustel juba kümneid aastaid pakutud. Näiteks sellised suured suusamaratonid nagu Vasaloppet ja Dolomotenlauf või Berliini rulluisu- ja jooksumaraton,” toob Vernik näiteid.

Eesseisvad võistlused:

  1. Tartu rattaralli 27. mail
  2. Tartu rulluisumaraton 16. augustil
  3. Tartu rattamaraton 16. septembril

 

A. Le Coqi eksport kasvas aasta esimeses kvartalis 63%

Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi eksport kasvas selle aasta I kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 63%. Kokku müüdi esimese kolme kuuga Eestist väljapoole rekordiliselt 5,2 miljonit liitrit. Esimese kvartali kogu müügist moodustas eksport 23% protsenti, ettevõtte juht Tarmo Noop prognoosib selle jätkuvat kasvu.

Noobi sõnul on I kvartali erakordselt suure ekspordikasvu peamiseks mootoriks Läti-suunaline eksport, mis kasvas aastaga 6,6 korda ja moodustab kogu ekspordimahust ligi 40%. A. Le Coqi põhilised ekspordiartiklid olid erinevad õlled, siidrid ja long drink’id.

“Tulenevalt õlle, siidri ja long drink’ide jätkuvalt langevast müügist sisemaal, panustame järjest enam ekspordile,” lausus Noop. “Välisturgudele liikus meie tehasest 30% õlledest, 51% long drink’idest ja 32% siidritest. Olen kindel, et need numbrid kasvavad veelgi,” on Noop veendunud.

Kuigi suurim ekspordikasv toimus Läti suunal, tõusis esimeses kvartalis A. Le Coqi eksport ka 1,8 korda teistesse riikidesse. Noop näeb head ekspordipotentsiaali ka äsja turule jõudnud kahes uues alkoholivabas õlles.

A. Le Coqi peamised ekspordiriigid on Läti, Taani, Saksa, Tšehhi, Holland, Lõuna-Aafrika, Kreeka ja Venemaa. Kaugetest turgudest eksporditakse veel näiteks Austraaliasse, Taisse ja Kanadasse. Kokku ekspordib A. Le Coq 26 erinevasse riiki.

A. Le Coqi õlu Alexander Dunkel nimetati lahjade alkohoolsete jookide seas 2017. aasta edukaimaks uueks tooteks

Turu-uuringute ettevõte Nielsen valis juba kümnendat korda Eesti turu kõige edukamaid uusi tooteid. Meie suureks rõõmuks tuli lahjade alkohoolsete jookide kategoorias võitjaks A. Le Coqi tume lager-tüüpi õlu Alexander Dunkel. See on kauni sügavpruuni värvusega eriliselt kerge tume õlu, milles on 4,2% alkoholi ning mille sametises maitses on tunda nii mõõdukat magusust kui ka kerget aromaatset humalat.

„Igal aastal tuuakse toiduainete, jookide ja laiatarbekaupade kategooriates turule tuhandeid erinevaid uudistooteid, mis tarbijate tähelepanu saavutamiseks omavahel konkureerivad. Kümne aasta jooksul kõige populaarsemaid ja tarbijate suurimat tähelepanu pälvinud tooteid valides oleme kõige lähemal sellele, missugused trendid turul praegu valitsevad. Olen kindel, et edu tuleb objektiivselt mõõta nii juba tehtud töö hindamiseks kui ka selleks, et tulevikus võitjate ridadesse püsima jääda. Õigesti öeldakse, et alati tuleb püüelda vähemalt kuu poole ja võimalikku ebaedu mitte karta, sest kaotada pole nagunii midagi,“ rääkis Nielseni Balti riikide juht Ilona Lepp.

Nielsen uurib ja hindab igal aastal 18 kõige olulisemat toidu- ning majapidamiskaupade kategooriat alates piimatoodetest ja lõpetades majapidamistarvetega. Esmalt tehakse kindlaks kolm kõige enam müüdud uudistoodet, mida seejärel hindavad ka ostjad. Käibeandmete ja tarbijate hinnangute põhjal koostatakse indeks, mis näitabki, missugune toode on aasta edukaim. Edukaimaid uudistooteid valitakse alates 2008. aastast.

Nielseni korraldatud uuringu ja teiste kategooriate võitjate kohta saab lähemalt lugeda siit.

A. Le Coq tõi uuesti müügile oma pikima ajalooga õlle

Sel aastal oma 210. tegevusaastat tähistav A. Le Coq tõi juubeli puhul taas turule oma kuulsaima õlle Imperial Extra Double Stouti. Imperial Extra Double Stout andis A. Le Coqile 1912. aastal Vene keisrikoja ametliku õukonnavarustaja tiitli ja Tartus pruulitud õlut hakati müüma kogu impeeriumis.

A. Le Coqi õllemeister Lauri Lipping rääkis, et ajaloolise stout’i tootmisel on võimalikult palju järgitud algupärast retsepti. “A. Le Coq Imperial Extra Double Stouti pruulimisel ei ole kasutatud tavapärast õlle filtreerimist, õlu on selginenud loomuliku settimise teel pikaajalise laagerdumise käigus. See on rikkalik tume õlu, mille maitses domineerivad pikalt röstitud odralinnased ning tunda on ajastu õllele omast tammist ja kergelt suitsust karakterit.” Lipping lisas, et treenitud maitsemeelega gurmaanid võivad õlles tunda ka õrna šerri nüanssi.

Eesti Kulinaaria Instituudi asutaja Dimitri Demjanov teadis ajaloost rääkida, et A. Le Coq Imperial Extra Double Stout oli Vene keisri Nikolai II lemmikõlu. Keiser nautinud meelsasti austreid, mille kõrvale serveeriti erilist õllevinegretti. Vinegrett valmistati alati A. Le Coq Imperial Extra Double Stoutiga.

Uus A. Le Coq Imperial Extra Double Stout on 7% alkoholisisaldusega tume õlu, mis villitud 0,4-liitristesse pudelitesse. Algupärase retsepti järgi valmistatud Imperial Extra Double Stouti õllepudelit kaunistab originaalkujundusega etikett.

A. Le Coq Imperial Extra Double Stouti õllega vinegrett austrite juurde

Retsepti autor: restorani Antonius peakokk Ketlin Pekko

2 sl Imperial Extra Double Stouti õlut
2,5 sl vaarikaäädikat
4 tilka kasesiirupit
2 tilka Tabasco kastet
Pool šalottsibulat
Soola
Murulauku
Soovi korral sidrunit

Haki šalottsibul ja murulauk. Sega omavahel õlu, äädikas, siirup ja Tabasco. Lisa hakitud šalottsibul ja maitse järgi soola.

Vala kaste austritele ja puista peale murulauku. Soovi korral pigista juurde värsket sidrunimahla.

A. Le Coq 12. korda kõige konkurentsivõimelisem toiduainetööstus Eestis!

5. oktoobril toimunud auhinnagalal “Eesti parimad ettevõtted 2017” pälvis A. Le Coq kõige konkurentsivõimelisema ettevõtte tiitli toiduainetööstuse valdkonnas.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on ettevõtte edu ja jätkusuutlikkuse taga kvaliteet ning uuendusmeelsus. “Anname endale selgelt aru, et toiduainetööstus on kiiresti muutuvate trendide ja eelistustega valdkond, kus tootja peab tarbijast vähemalt ühe sammu võrra kiiremini liikuma. See aga ei tähenda, et saaksime kvaliteedis järeleandmisi teha. Käesolev tunnustus on meie jaoks kindel märk sellest, et teeme õiget asja.”

Konkurentsivõime edetabel reastab Eesti tugevaimad ettevõtted nende edukuse, tulemuslikkuse ja jätkusuutlikkuse põhjal. Tunnustatakse ettevõtteid, kes on andnud ühiskonda märkimisväärse panuse ning kelle tegevus päädib väga hea majandustulemusega – võrreldes eelmiste aastatega suurem läbimüük ja parem finantstulemus, efektiivsus ning produktiivsus. Edetabeli panevad kokku Eesti Tööstus- ja Kaubanduskoda ning Tööandjate Keskliit.

“Ettevõtlusauhindu üle andes tunnustame ja toome eeskujuks parimaid, kuid teiselt poolt väljendame sellega oma lugupidamist kõikide ettevõtjate ja ettevõtlike inimeste suhtes, sõltumata nende tegevusulatusest või valdkonnast,” ütles kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman. “Tunnustamisega soovime ettevõtjate panust ühiskonnas rohkem esile tuua, et ettevõtjaks olemist rohkem märgataks ja väärtustataks. Ja jätkame sellega ka edaspidi,” kinnitas Luman.

2017. aasta konkurentsivõimelisimad ettevõtted tegevusvaldkonniti:

• Stora Enso Eesti AS, tööstus ja energeetika
• A. Le Coq AS, toiduainetööstus
• Swedbank AS, finantsvahendus
• Silberauto AS, hulgikaubandus
• Nortal AS, side, kommunikatsioon ja IT
• Tallink Grupp AS, turism
• Tallinna Kaubamaja Grupp AS, jaekaubandus
• E.L.L. Kinnisvara AS, teenindus
• Merko Ehitus AS, ehitus

Foto: A. Le Coqi administratsioonidirektor Katrin Lember ettevõtlusauhinnaga.

Auhinnagala kõiki fotosid saab vaadata siin.

A. Le Coq avas esinduskaupluse ja laiendas muuseumi

19. septembril avati A. Le Coqi tehase juurdeehitusena väravahoone, mis muudab ettevõtte ja seal asuva muuseumi külastamise oluliselt mugavamaks ning elamuslikumaks. Pääsla osana alustas tegutsemist ka eriline kingipood. Selle sammuga soovib ettevõte muutuda senisest avatumaks.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on pääsla ettevõtte jaoks oluline verstapost, kuna see täidab ka esindushoone funktsiooni. Sealses poes saab tutvuda A. Le Coqi laia sortimendiga ning osta Tartu ja joogitootjaga seotud erilisi meenekingitusi. Omalaadseim neist on eksklusiivne Hop Schnaps, mis on single malt’i põhimõttel valminud ja õllest destilleeritud 38-kraadise kangusega alkohoolne jook. Avamisjärgsetel nädalatel on Hop Schnaps müügil ainult A. Le Coqi kingipoes.

Noop lisas, et sarnasel põhimõttel, kus tehase juures tegutseb muuseum-elamuskeskus, põhineb ka mitu teist ajaloolist õlletehast mujal maailmas. Eesmärk on anda tehase külastajale hea ülevaade kohalikust õllekultuurist ja ajaloost ning kaasaegsest õlletootmisest. Analoogset sisu ja ettevõtte avamist väljapoole soovib ka A. Le Coq kohalikul turul pakkuda.

Uue pääsla avamisel viibinud Tartu linnapea Urmas Klaas tõi A. Le Coqi ja Õllemuuseumi esile kui Tartu piirkonna erilist turismiobjekti. “A. Le Coqi linnasetorn on paljude jaoks üks linna sümbolitest,” sõnas Klaas. “Uus hoone ja esinduspood on tore värskendus ning usun, et see muudab nii õllemuuseumi kui ka ettevõtte külastamise kohalikele ja turistidele veelgi atraktiivsemaks.”

Kokku leiab külastaja uuest poest ligi 200 erinevat Tartu ja õlleajalooga seotud meenekingitust; samuti on esindatud kogu eripärane osa A. Le Coqi tooteportfellist.

Uus väravahoone ja kingipood on kõigile avatud T–R kl 10–17, L 10–16.30. Üksikkülastajale mõeldud ekskursioonid toimuvad neljapäeviti kell 14.00 ning laupäeviti kell 10.00, 12.00 ja 14.00. Muuseumi grupikülastused tuleb ette registreerida, kirjutades muuseum[ät]alecoq.ee. Ekskursioon sisaldab tootmise ja muuseumi külastust ning lõpeb A. Le Coqi toodete degusteerimisega muuseumi pubis.

Eesti kali arvati rahvusvahelise elustiiliajakirja Esquire poolt kümne parima alkoholivaba õlle hulka

Rahvusvaheline meeste elustiiliajakiri Esquire on oma juulinumbris loetlenud kümme parimat alkoholivaba õlut või sellelaadset toodet. Edetabelisse pääses ka Eesti joogitootja A. Le Coqi Imperial kvass.

Ajakiri toob välja, et üldjuhul ringleb alkoholivabade õllede ümber erinevaid nalju ja eelarvamusi, mis väidavad, et tegu pole justkui päris õllega. Paljudel juhtudel peab see paika, aga siiski leidub käputäis pruulikodasid, kes oskavad teha häid alkoholivabu õllesid või sellelaadseid tooteid. Üks niisugustest on ajakirja hinnangul A. Le Coq Imperial Kvass, mis jagab edetabelit mitme üleilmselt tuntud õlletootja, nagu Weihenstephaner, Paulaner, Mikkeller, BrewDog, Clausthaler jt, alkoholivabade toodetega.

Eesti kalja puhul hinnati selle sügavmusta värvi ja kõrgelt karamelliseeritud leiva maitset, mis on saavutatud tänu traditsioonilisele valmistamismeetodile. Lisaks toob ajakiri välja, et kali on tänapäeva maailmas suhteliselt haruldane ja seda toodavad väga vähesed pruulikojad, mis teebki 0,5%-lise Eesti kalja veelgi erakordsemaks.

Esquire on USA päritolu rahvusvaheline meeste elustiiliajakiri, mida loetakse pea 30 riigis.

Täispika artikliga saab lähemalt tutvuda SIIN: http://www.esquire.com/food-drink/drinks/g1569/good-alcoholic-beers/

Õllemuuseum otsib kadunud maali

Tänavu möödub 210 aastat ajast, mil Londonis rajati joogikaubandusega tegelenud firma A. Le Coq & Co, mille ametlikuks järeltulijaks on Tartus tegutsev A. Le Coq. Selle tähistamiseks kutsub Õllemuuseum inimesi üles jagama oma lugusid ja mälestusi. Oodatud on nii kirja pandud meenutused kui ka fotod, tootepakendid, erinevad meened ja kõik muu, mis seotud ajaloolise joogitootjaga A. Le Coq. Erilist huvi pakub muuseumile kunagise töötajate klubihoone seinalt kaduma läinud Johannes Võerahansu maal ja selle leidmine.

Muuseumi juhataja Mart Haldma sõnul annab tänavune juubeliaasta hea põhjuse mõelda A. Le Coqi minevikule ja rollile Eesti ajaloos ning koguda inimeste mälestusi, mis seostuvad ajaloolise Tartu joogitootjaga. “A. Le Coqi ning tema eelkäijate jalajälg Eesti pinnal ja eestlaste elus on olnud niivõrd pikaajaline, et kindlasti leidub esemeid, lugusid ja mälestusi varasemast ajast, mis aitaksid rikastada veelgi Eesti joogi- ja õlletööstuse ajalugu ning A. Le Coqi kultuuripärandit,” tõi Haldma välja kogumise eesmärgi.

Üleskutse käigus loodab muuseum saada vihjeid ka kunagise töötajate klubihoone seinalt kaduma läinud maali kohta, millel on kujutatud õllekeldri tarbeks jää lõikamist Emajõel. Maali autor on Johannes Võerahansu. “Klubihoone, endine A. Le Coqi villa hävines 1976. aastal toimunud tulekahjus täielikult, kuid teadaolevalt suudeti otsitav maal päästa. Kuhu see viidi, ei tea aga keegi,” ütles muuseumijuht. Võerahans on Emajõel jää lõikamisest teinud samal perioodil mitu maali, millest üks on tallel ka Eesti Kunstimuuseumis. “Selle maali koopia ripub praegu Õllemuuseumi seinal, kuid see erineb mingil määral ikkagi tehase valduses olnud originaalmaalist,” loodab Haldma kadunud pildi kohta vihjeid saada.

Lisaks maali otsingule ootab muuseum selle aasta jooksul ka inimeste lugusid ja mälestusi seoses ajaloolise joogitootjaga A. Le Coq. Lugude ja mälestuste kirjutamisel pole ajaperiood oluline. Ajalugu tehakse iga päev ja seetõttu võivad lood olla nii aastate tagant kui ka alles eile toimunud meeldejäävast koosviibimisest. Kirjapandu väärtust suurendavad alati fotod, mida võib oma mälestusele lisada. Kui endal mõnda head lugu ei ole, võib uurida mälestusi ka esivanemate käest.

Huvitavamad lood ja leiud talletatakse muuseumi arhiivis ning pannakse juubeliaasta jooksul välja A. Le Coqi veebi- ja Facebooki leheküljel. Parimate lugude ja esemete saatjad saavad vääriliselt autasustatud.

Oma mälestuse saab edastada elektrooniliselt juubel[ät]alecoq.ee või postiga aadressile A. Le Coq Õllemuuseum, Laulupeo pst 15, Tartu. Rohkem infot ja juba laekunud lugusid leiab ka veebilehelt www.alecoq.ee/juubel.

Teemad, mille vastu on muuseumil eriti suur huvi:

A. Le Coq tähistab 210. tegevusaastat eripruuliga 1807

Tänavu möödub enam kui kaks sajandit Eesti juhtiva joogitootja A. Le Coqi asutamisest. Selle erilise verstaposti tähistamiseks jõudis müügile uus eriõlu A. Le Coq 1807, mida toodetakse limiteeritud koguses. Uus õlu tuli turule A. Le Coqi ajaloolises kaheksanurkses klaaspudelis, mis võeti esimest korda kasutusele juba 1920. aastal.

“210 tegutsemisaastat on ettevõtte jaoks märkimisväärne saavutus,” on A. Le Coqi pikaajaline juht Tarmo Noop veendunud. “A. Le Coq on näinud väga erinevaid aegu, kuid alati kindlalt püsima jäänud. Uue, ajaloolises pudelis õllega 1807 tähistame A. Le Coqi juubelit, aga tunnustame ka nende inimeste pühendumust ja panust, kes on A. Le Coqis läbi aegade töötanud,“ lisas Noop. “Usun, et meil on ettevõttena kindlasti põhjust uhkust tunda.”

Uus A. Le Coq 1807 on merevaiguvärvi tiheda vahuga lager-tüüpi õlu, mille maitses ja aroomis on tunda nii linnaseid kui ka kergelt mõrkjat humalat, mis annab sellele õllele erilise värskuse.

Kaunis kaheksanurkne pudel on jäänud oma algupärasesse vormi, kuid muutunud on pudeli suurus ja kork. Kui algselt sisaldas erikujuline pudel pool toopi* õlut, siis juubeliaastal jõuab õlu poelettidele 0,3-liitrises pudelis. Samuti on ajalooline vinnaga keraamiline kork asendunud mugava keeratava korgiga.

* 1 toop on 1,23 liitrit.

 

Aura Fruit õuna-kasemahla maitsevesi pälvis parima mittealkohoolse joogi tiitli

Fruit_A4_kasemahl&ounTuru-uuringute firma Nielsen selgitas välja 2016. aasta Eesti edukaimad turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Mittealkohoolsete jookide arvestuses pälvis parima uudistoote auhinna Aura Fruit õuna-kasemahla maitsevesi. Mõnusa õunamaitsega vesi sisaldab ehtsat kasemahla ja on õrnalt gaseeritud.

Aura maitseveed on Eestis enim eelistatud: tooteperekonda kuuluvad lisaks tunnustuse pälvinud kasemahla-õunamaitsele ka sidruni, rohelise tee – virsiku, mustika ja jõhvika maitseveed. A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul on maitsevee eelistamine teistele karastusjookidele tarbijate seas kindel märk sellest, et inimesed on oma valikutes üha teadlikumad ja valivad väiksema suhkrukogusega tooteid.

“Loomulikult oleme ka õnnelikud, et toote maitse õnnestus ja see sai niivõrd hea vastuvõtu osaliseks,” lisas Vernik.

Edukaimad tooted selgitati välja müügikäibe ja tarbijauuringu põhjal, mille tulemused määrasid toodete edukusjärjestuse.

Aura – armastatud Eesti vesi.

Tere tulemast A. Le Coqi maailma

Kinnitan, et olen vähemalt 18-aastane