A. Le Coq

A. Le Coq Baltic Porter pälvis parima jõuluõlle tiitli

Möödunud nädalal valiti Tallinna Toidumessil välja Eesti parimad jõulutooted. Kolme päeva jooksul said messikülastajad anda enda hääle parimatele pühadetoodetele pagari- ja lihatoodete, hõõgveinide ning jõuluõllede kategoorias.

Õllede seast noppis esikoha uus, luksuslikus 0,75-liitrises pudelis A. Le Coq Baltic Porter. Maailmas tuntakse Balti porterit kui ainsat põhjakääritusmeetodil valmistatud porterit. A. Le Coq Baltic Porter on tumeda vaskpruuni värvuse ja tiheda vahuga õlu, mille rikkalikus aroomis ja maitses on tunda kergelt magusat röstitud karamelli ning järelmaitses hõrku mõrkjat nooti.

Parima jõulutoote konkursile esitasid 24 ettevõtet kokku 71 lihatoodet, 16 pagaritoodet, 3 hõõgveini ja 6 õlut.

Kõiki tooteid hinnati pimetesti põhimõttel ja järgnevate kriteeriumite alusel: lõhn, maitse, sisu või konsistents ning välimus. Kokku võttis jõulutoodete hindamisest osa 2280 messikülastajat.

Mahlaturu liider plaanib pisipakendiga mahlaturgu kasvatada: A. Le Coq investeeris ligi 2 miljonit eurot portsjonpakkide liini

Oktoobri lõpus alustas A. Le Coqi Reola tootmistehases tööd uus portsjonpakkide liin, mille rajamisse investeeris ettevõte ligi 2 miljonit eurot. Uuelt liinilt tulevad esialgu 0,33-liitristes korgiga tetrapakkides Aura smuutid ja mahlad, tulevikus suureneb tootevalik veelgi. Eestis unikaalsel tootmisliinil on võimekus toota erinevas mõõdus, korgi ja korgita ning lisatud kõrrega pisipakkides jooke.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on mahlaturg Eestis püsinud viimased viis aastat stabiilsena ja olulisi investeeringuid tehtud pole. Kogu mahlakategooriast moodustab kartongist väikepakkide turg mahuliselt ligi 4%. Uue mahlaliini investeeringu peamiseks eesmärgiks on kasvatada portsjonpakkide turgu vähemalt poole võrra ja täiendada A. Le Coqi portfelli uute pakenditega. „Portsjonpakkide kasutamine terves toiduainetööstuses on viimase viie aastaga märkimisväärselt kasvanud ja näeme Euroopas ka juba jookide puhul, kuidas erinevate kategooriate tooted liiguvad suurematest pakenditest väiksematesse. On tekkinud suur hulk tarbijaid, kes eelistavad käepäraseid ja mugavaid portsjonpakke. Põhjuseid on mitu – muuhulgas kindlasti inimeste liikuv eluviis ja suurenev terviseteadlikkus. Uuelt liinilt tulevate toodetega täidame just nende tarbijate vajaduse,“ sõnas Noop.

Noop lisas, et unikaalse portsjonpakkide liini võimekus on ca 30 000 liitrit päevas. Praegu tulevad liinilt Aura mahlad ja smuutid, kuid ettevõtte ambitsioonid on kindlasti suuremad ning peagi jõuavad väikepakkidesse täiesti uued tootekategooriad. „Uus liin võimaldab toota erineva suuruse ja kontseptsiooniga tooteid – lisaks 0,33-liitristele pakenditele ka 0,2- ning 0,25-liitriseid, korgi või korgita ning lisatud kõrrega minipakke,” rääkis Noop. „Kuna tegemist on aseptilise villimisliiniga, mis tagab toote pikaajalise säilimise ja garanteeritud kvaliteedi, siis annab see tootjale rohkelt võimalusi siseneda täiesti uutesse kategooriatesse,“ lisas A. Le Coqi juht.

A. Le Coqi uute, portsjonpakkides Aura mahlade hind hakkab olema ligikaudu 0,79 eurot, 0,33-liitristes pakendites smuutide hinnaks tuleb ligikaudu 0,99 eurot. „Tegemist on oluliselt tarbijasõbralikemate hindadega kui praeguse turu keskmised. Meie eesmärk on elavdada tervislike smuutide kategooriat tervikuna,“ selgitas Noop. Mahlatoodete valikus on kolm erinevat täismahla (apelsini-, õuna- ja tomatimahl) ja üks multinektar. Väiksemates smuutipakkides jõuab turule neli erinevat toodet, millest kaks maitset on juba olemas (mango-apelsini ja kiivi-ananassi-mango) ning kaks on uut (aprikoosi-banaani-porgandi ja pirni-banaani-viinamarja).

Lisainformatsioon:
Tarmo Noop
AS A. Le Coqi juhataja
info[ät]alecoq.ee

AS A. Le Coq on taas konkurentsivõimelisim toiduainetööstuse ettevõte

3. oktoobril tunnustas Eesti Kaubandus-Tööstuskoda Vabamu okupatsioonide ja vabaduse muuseumis Eesti kõige konkurentsivõimelisemaid ettevõtteid. Kokku osales konkursil 1857 Eesti ettevõtet, millest nimetati 13 valdkonna parimad. Juba 13. korda pälvis konkurentsivõimelisima toidutööstusettevõtte tiitli AS A. Le Coq.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on joogitööstuse jaoks praegune aeg väljakutseterohke, kuid samas huvitav. „Sel aastal on eriti hea meel auhind vastu võtta, kuna joogiturg ja tarbijate eelistused on viimase viie aastaga päris tugevasti muutunud ning usun, et näeme muutusi ka edaspidi. Seda enam olen õnnelik, et oleme A. Le Coqis suutnud tarbijaga sammu pidada ja vahel ehk ka üllatada.“

Kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman sõnas konkurentsivõimelisimaid ettevõtteid tunnustades: „Ettevõtjatel on riigi ja ühiskonna heaolu kasvatamisel hindamatu roll ning tehtud pingutuste märkamine on tähtis, sest tunnustus mitte ainult ei motiveeri, vaid aitab edendada ettevõtluskultuuri ja hoogustab Eesti majandust.“

Ettevõtete konkurentsivõime edetabeli koostamise eesmärgiks on aidata kaasa Eesti ettevõtete konkurentsivõime tõusule ja koos sellega kogu Eesti majanduse kiiremale arengule. Edetabel toob esile kõige edukamad ettevõtted ja seab need eeskujuks teistele. Edukatele ettevõtetele on see heaks võimaluseks tutvustada end avalikkusele ja kindlustada seega oma edasist konkurentsipositsiooni.

Eesti kõige konkurentsivõimelisemate ettevõtete edetabelit koostades võetakse arvestuse aluseks ettevõtete kahe viimase aasta majandustegevuse näitajaid: müügitulu, puhaskasum, tööjõukulu, omakapital ja töötajate arv. Tegemist on osaga Eesti suurimast ettevõtluskonkursist, mida veavad üheskoos Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) ja Tööandjate Keskliit. Andmeid analüüsis ja edetabeli koostas Eesti Konjunktuuriinstituut koostöös Lausanne’i Juhtimise Arendamise Instituudiga. Esimest korda reastati konkurentsivõimelisi ettevõtteid aastal 2003.

  1. aasta konkurentsivõimelisimad ettevõtted tegevusvaldkondade kaupa:

Tallinnasse paigaldati Õunastopi peatused

Tallinnas on sellest sügisest avatud esimesed Õunastopi peatused, kuhu aiaomanikud saavad tuua oma üleliigsed õunad ja soovijad neid sealt tasuta võtta. Esimesed peatused on paigaldatud Maasika ja Pelguranna lasteaeda, Kopli parki, Kalamaja pargi mänguväljakule, Politseiaia parki, Ameerika kogukonnaaeda, Tiigiveski parki, Koidu parki ning Mustamäel asuvatesse lasteaedadesse Sinilind ja Kikas.

Õunastopi idee autori Marika Juusu sõnul on tegemist rahva omaosalusel sündinud ettevõtmisega, mis toimub sel aastal esimest korda. Selleks, et kodanikualgatusel sündinud idee ka laiema publikuni viia, kogutakse raha Hooandjas.

Esimestele Õunastopi peatustele on õla alla pannud Eesti suurim mahlatootja Aura. „Õun on eestlaste üks armastatumaid puuvilju, mida süüakse niisama või valmistatakse mahlaks, ka mahlakategoorias on õunamahl kõige populaarsem maitse,“ lausus A. Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik. „Kõik teavad, et soovituslik on süüa 5 peotäit puu- ja köögivilju päevas, kusjuures üks peotäis võrdub klaasi mahlaga. Oleme kahe käega selle poolt, et koduaia õunad jõuaksid kompostihunniku asemel hoopis õnnelike tarbijateni,“ lisas ta.

Õunastopi toetamisega on liitunud ka Omniva, kes aitab õuntel peatustesse kohale jõuda, ja Pakendikeskus, kes tagab vajalikud transpordikastid. Tänavapildis nähtavad Õunastopi puidust kogumiskastid ehitab valmis Pirrukastid OÜ ja kaanetab ilmastikukindla vineeriga Estinwood OÜ. Kastidele on alused andnud Eesti suurim kaubaaluste käitleja Metrosystem OÜ.

Õunapeatusi aitavad parkides korras hoida Tallinna linnaosavalitsused ning lasteaedades õpetajad ja lapsevanemad. Samuti on teretulnud abi headelt linnakodanikelt, kes aitaksid mädanema läinud õunad ära visata ja peatuste ümbrused  puhtana hoida.

Õunastopi peatuste idee eestvedaja Marika Juusu paneb linnarahvale südamele, et kuigi peatused on juba avatud, ei pruugi õunu igas peatuses alati olla. Tundub, et sügisõunte valmimine võtab veel pisut aega ja suveõuna jagajaid ei ole kuigi palju. Samas kutsub ta aiaomanikke üles endast varakult märku anda, sest Omniva on juba valmis õuntele järele tulema, selleks on vaja aga enne oma õunaaed registreerida.

Õunasoovijad ja -jagajad saavad ennast kursis hoida Õunastopi Facebooki lehega, kuhu postitatakse esimesena kõige värskemad uudised.

Selle aasta põhjal on näha, kas ettevõtmine kannab vilja ning õunapeatused avatakse ka järgmise aasta hooajal ja võib juhtuda, et siis juba ka üle Eesti erinevates piirkondades.

Tallinna maratoni joogivalikusse lisandub esimest korda alkoholivaba õlu

Käesoleval sügisel on Tallinna maratoni ametlikuks joogipartneriks A. Le Coq, kes pakub maratoni lõpetajatele spordijoogi ja vee kõrval ka isotoonilist alkoholivaba õlut. Maratoonarid saavad janu kustutada A. Le Coq Premiumi alkoholivaba nisuõllega.

„Alkoholivaba õlle pakkumine taastus- ja spordijoogina jooksu-, ratta- ja suusamaratonidel on levinud kogu maailmas ning seda soosivad alkoholivaba õlle head funktsionaalsed omadused,“ kommenteeris A. Le Coqi tegevjuht Tarmo Noop. Noobi sõnul on suured Saksa õlletootjad, nagu Erdinger ja Krombacher, juba aastaid erinevatel suurtel spordivõistlustel oma alkoholivaba õllega väljas olnud ning sel aastal turule tulnud isotoonilise nisuõllega soovib A. Le Coq teha sama koduturul. „Alkoholivaba õlle tarbimist taastusjoogina toetavad teaduslikud uuringud, mis toovad välja selle suure B-grupi vitamiinide ja antioksüdantide sisalduse. Tallinna maratonil pakutav A. Le Coq Premiumi alkoholivaba nisuõlu on ainulaadne oma isotooniliste omaduste poolest, mis tähendab, et jook imendub kiiresti ja taastab jooksja vedelikuvarud,“ tutvustas Noop õlut, millega joogitootja soovib spordi- ja taastusjookide turgu rikastada.

A. Le Coqi juht lisas, et Tallinna maratoni ja teiste taoliste suurte partnerluste puhul on oluline ka toote kommunikatsioon, et spordivõistlusel osalejad, kelle jaoks alkoholivaba õlu ning sport on uudne kooslus, mõistaksid, miks sellist jooki spordiüritusel pakutakse. „Samuti ei turunda me alkoholivaba õlut alaealistele,“ lausus Noop.

Tallinna maratoni korraldustiimi sõnul on suurtel rahvusvahelistel maratonidel osalejad harjunud alkoholivaba õlle pakkumisega. A. Le Coqi ettepanekul otsustati seda esimest korda proovida ka Tallinna maratonil, suurendades nii jooksjatele pakutavate jookide valikut. Kõikides Tallinna maratoni joogipunktides ja finišis on jooksjate jaoks valmis vesi ning spordijook. Alkoholivaba õlut pakutakse sel aastal ainult maratonil osalejatele 31 km joogipunktis ja pärast finišit.

Õlleliit: uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse

Selle aasta juulis võttis Eesti Õlletootjate Liit vastu täiendatud eetikakoodeksi, mis sätestab uue punktina eneseregulatsiooni alkoholivaba õlle ja siidri reklaamile. Uuendused hakkavad kehtima 1. septembrist.

Õlleliidu tegevjuhi Peeter Võrgu sõnul on täienduse eesmärgiks selge ja äratuntav kommunikatsioon alkoholivabade õllede ning siidrite reklaamides. „Alkoholivabade õllede reklaamid on tekitanud Eesti ühiskonnas vastakaid arvamusi. Need on tulenenud peamiselt tõdemusest, et tarbija peab olema ülimalt tähelepanelik mõistmaks, et alkoholivabade õllede reklaamides tutvustatakse tõepoolest alkoholivaba toodet. Tihti võib jääda mulje, et reklaamitakse traditsioonilist õlut. Õlleliit ja -tootjad aktsepteerivad seda kriitikat ning soovime käesoleva eneseregulatsiooni abil vältida tulevikus segadust ja ekslike muljete tekkimist.“

Võrk lisab: „Tarbija jaoks peab olema alkoholivaba õlle või siidri reklaam telemeedias ja mujal lihtsasti arusaadav ning alkohoolsete toodete reklaamist selgelt eristatav.“ Õlleliidu juhi sõnul olid kõik liikmed eneseregulatsiooni vajalikkuse osas ühel meelel ja kokkuleppele jõuti kiiresti.

Eetikakoodeksisse lisandunud uus sisupunkt 3.11 sätestab järgneva:

„Tootjad paigutavad alkoholivaba õlle ja -siidri reklaamidesse selgelt loetava ning märgatava info, et tegemist on alkoholivaba toote reklaamiga. Telereklaami puhul peab see teave olema märgatavalt nähtav kogu reklaami ajal. Nõue kehtib reklaamidele, mis avaldatakse välimeedias, printmeedias, televisioonis ja digimeedias, k.a sotsiaalmeedias.“

Eesti Õlleliidu juhatuse esimees ja A. Le Coqi tegevjuht Tarmo Noop lisab, et alkoholivabade toodete suund joogitööstuses on jätkuv trend ning tootjad panustavad kõvasti tootearendusse, et kasvatada oma alkoholivabade õllede ja siidrite tooteportfelli alkohoolsete toodete arvelt. Noop on aga veendunud, et tooteportfelli kasvatamine selles segmendis peab käima käsikäes selge kommunikatsiooniga. „Viimase paari aastaga on alkoholivabade õllede turg Eestis mitu korda kasvanud. Uute toodete puhul soovivad tootjad rääkida lisaks toodete heale maitsele ja kvaliteedile ka nende funktsionaalsetest omadustest. Sealjuures on aga väga oluline üheselt ja selgelt viia tarbijateni teadmine, et räägime mittealkohoolsest tootest.“

Olvi fond annab koostöös A. Le Coqi ja Tartu Kultuurkapitaliga välja esimese õpetajastipendiumi

Olvi fond annab koostöös A. Le Coqi ja Tartu Kultuurkapitaliga välja esimese õpetajastipendiumi. Õpetajastipendium määratakse Tartu Kutsehariduskeskuse tehnikaerialade õpetajale, et tunnustada õpetaja senist tehtud tööd ning anda võimalus tutvuda joogitööstuse ja sellega seotud tehnikainnovatsiooniga.

A. Le Coqi tootmise arengujuht Rein Sööt märkis, et stipendiumi loomise laiem eesmärk on tehnilise kutsehariduse propageerimine ja arendamine. „Enamik meid ümbritsevast inimtegevusest liigub järjest suurema mehhaniseerimise ja automatiseerimise suunas. Me vajame peaaegu igas eluvaldkonnas hästi ettevalmistatud tehnikaspetsialiste, kes on arenemis- ja õpihimulised kogu elu jooksul. Meeletu kiirusega muutuv elukorraldus ja tehnika suurenev osakaal selles lihtsalt seavad oma tingimused. Oleme veendunud, et õpetaja on endiselt n-ö maa sool, aga teadmiste edasiandmise kõrval peab ta olema võimeline süstima õpilastesse tahet edasi areneda, uudishimu, positiivsust. Tahame õpetajaid selles olulises töös toetada,“ ütles ta.

Tehnikavaldkonna õpetaja stipendiumi suurus on 3000 eurot ja sellega toetatakse õpetaja enesearendamist ning stažeerimist ja praktiseerimist AS A. Le Coq-is, samuti mõne Euroopas toimuva joogitööstust puudutava messi külastust.

„Stipendium võimaldab õpetajatel näha lähemalt ettevõtetes rakendatud tehnikalahendusi ja viia neid kokku kooli õppekavaga. Toimivas tootmisettevõttes on loendamatu hulk erinevaid seadmeid ja lahendusi, mida saab näiteks tuua õpiprotsessi arusaadavamaks tegemisel. Ettevõttes saab ka reaalselt näha töökorraldust ning arengu- ja probleemilahenduse protsesse. See omakorda on õpetajale abiks paremate enesearendamise võimaluste otsimisel ning vajadusel ka õppekavade ja meetodite arendamisel,“ lisas Sööt.

Stipendiumi taotlemise tähtaeg on 15. mai 2019.

Taotlemise infot saab Kultuurkapitali kodulehelt

Lisainfo: Ülo Ramp, tehnikaosakonna juht, Tartu Kutsehariduskeskus: ylo.ramp[ät]khk.ee; tel 5330 2495

Rein Sööt, tootmise arengujuht, Olvi Grupp, Baltikum & Valgevene, AS A. Le Coq: Rein.Soot[ät]olvi.fi; tel 504 5752

Hea tahte lepe: A. Le Coq näitab koos mitme toidu- ja joogitootjaga eeskuju, vähendades veelgi oma toodete suhkrusisaldust

Eesti toidu- ja joogitootjad tutvustasid 11. aprillil avalikkusele hea tahte lepet, millega nad kinnitavad oma järjepidevat tööd lisatud suhkrute vähendamiseks toodetes. Aastaks 2020. vähendavad tootjad 2015. aastaga võrreldes jookidesse lisatud suhkrute hulka 10% ja 2025. aastaks 15%. Selle sammuga ühinetakse nii Maailma Terviseorganisatsiooni kui ka Euroopa Komisjoni üleskutsega.

A. Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik tutvustas Toiduliidu pressikonverentsil Traditsioonilise Limonaadi lugu ja selle tootearenduslikku tausta. Limonaad on A. Le Coqi portfellis pika traditsiooniga toode, mille puhul joogitootja on võtnud riski vähendada väikeste sammudega retseptis olevat suhkrukogust. „Tarbijad armastavad olemasoleva toote maitset ja tootjalt nõuab selle kallale minek suurt julgust,“ selgitas Vernik. Tema sõnul on uute toodete turule toomine selles aspektis oluliselt lihtsam, aga ka siin tuleb luua lisandväärtust, et tarbija aktsepteeriks, et toode on vähem magus. A. Le Coqi tootearenduses on võetud selge suund tuua turule ennekõike vähendatud suhkrusisaldusega või isegi suhkruvabu tooteid. Ka pakendite märgistusel on olemas selge info, kui suur on lisatud suhkrute hulk tootes.

„Tootjatena oleme tarbijast sammukese ees, sest uue maitsega harjumine võtab inimestel aega. Kui uute toodete puhul on võimalik panna tootesse oluliselt vähem suhkrut, siis traditsioonilistes toodetes tuleb suhkrukogust vähendada tasapisi, et tarbija toodet ei hülgaks,“ sõnas Toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Hea tahte leppe, millega on praeguseks koos Toiduliiduga ühinenud üksteist ettevõtet, leiab Toiduliidu kodulehelt.

„Oleme avatud ja ootame leppega liituma ka teisi ettevõtteid, samuti riigiasutusi ja organisatsioone, et ühiselt aidata kaasa Eesti inimeste tasakaalustatud toitumisele,“ sõnas Toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Lisatud suhkrute vähendamise hea tahte leppele on aluse pannud Toiduliit koos toidu- ja joogitööstuse ettevõtetega: A. Le Coq AS, Coca-Cola Balti Jookide AS, Coca-Cola HBC Eesti AS, Farmi Piimatööstuse AS, Largo AS, Orkla Eesti AS, Saku Õlletehase AS, AS Salvest, Tere AS, Valio Eesti AS, Viru Õlu AS.

Raul Mee fotod 11. aprillil Vabamus toimunud pressikonverentsist: https://bit.ly/2US5Rf6.

Nielsen tunnustas A. Le Coqi tooteid

Turu-uuringute firma Nielsen selgitas välja Eesti edukaimad 2018. aastal turule tulnud toidu-, joogi- ja esmatarbekaubad. Kõrge tunnustuse pälvis korraga kaks A. Le Coqi toodet.

Möödunud aastal turule toodud A. Le Coq Premium Double Hops figureeris lausa kahes edetabelis, saavutades Eesti edukaimate uute toodete üldarvestuses kolmanda ja lahjade alkohoolsete jookide seas esimese koha. Premium Double Hopsi unikaalsus seisneb selle koostises – see on tugeva maitsega hele õlu, milles on tavalise Premiumiga võrreldes kaks korda rohkem humalaid, kuid vähem alkoholi, ainult 3,5%. Double Hops on näide meie vastutustundlikust tootearendusest õllede kategoorias, kus paralleelselt alkoholivabade õllede valiku suurendamisega pakume ka senisest oluliselt väiksema alkoholisisaldusega õllede valikut.

Mittealkohoolsete jookide arvestuses sai parima uudistoote auhinna sidruni, rohelise tee ja mündi maitsega Vitamineral Detox, mis pakub mõnusat värskendust ning varustab organismi iga päev vajalike vitamiinide ja mineraalainetega. Joogis sisalduv koliin aitab säilitada normaalset maksa talitlust, lisatud vitamiinid, folaat, tsink, magneesium ja seleen aitavad vähendada väsimust ja kurnatust ning toetavad immuunsüsteemi normaalset talitlust.

A. Le Coqi uudistooted on Nielseni korraldatud edukamate uute toodete valimisel olnud võidukad mitu aastat järjest. Nii pälvis 2017. aastal lahjade alkohoolsete jookide kategoorias parima uudistoote auhinna õlu Alexander Dunkel.

A. Le Coqi Belgia kollektsiooni eriõlled pärjati rahvusvahelisel õllekonkursil kahe hõbedaga

Septembri lõpus Kaunases toimunud rahvusvahelisel õllekonkursil Baltic Beer Star hinnati A. Le Coqi Belgia kollektsiooni eriõlled kahe hõbemedali vääriliseks. Hõbemedali said mõlemad eriõlled – Le Coq Abbey ja Le Coq Blanche. Uued 0,25 l pudelites õlled on A. Le Coqi värskeim täiendus eriõllede kategoorias.

Le Coq Abbey on kõrgtemperatuurilisel aromé kääritusmeetodil valminud õlu, mille aroomibuketi tugevus tuleneb spetsiaalselt valitud kloostripärmi tüvest. Le Coq Blanche on kergelt hägune hele nisuõlu, mille aroomis on tunda vürtsikust ja apelsinikoorte värskust.

12-liikmeline rahvusvaheline žürii hindas jooke kolmes erinevas kategoorias: õlu, kali ja õllejoogid. Baltic Beer Stari konkurss on ellu kutsutud 2015. aastal eesmärgiga innustada Balti riikides tegutsevaid pruulikodasid.

Tulemustega saab tutvuda siin: http://www.balticbeerstar.lv/en/dalibnieki/rezultati/

Tere tulemast A. Le Coqi maailma

Kinnitan, et olen vähemalt 18-aastane