A. Le Coq

Hard Seltzer – jook, mis vallutab maailma

Kaalusõbralik ja kvaliteetne kooslus puhastest maitsetest – see on hard seltzer. Jook, mis pakub õllele kõva konkurentsi USA alkoholiturul ja loob trendi terves maailmas.

Hard seltzer on uus alternatiiv turul müüdavatele kergetele alkohoolsetele jookidele, eristudes tavapärastest long drink’idest ülikerge maitse, vähese kalorsuse ja suhkrusisalduse poolest. Jook, mis kinnitab kanda ka siinsamas Eestis.

Pure Spirit Hard Seltzer on Eestis saadaval kolme maitsega: sidrun-laim, õun-kiivi ja mustikas. Mujal maailmas võib hard seltzer’ite valikus leida veel eksootilisi maitseid, nagu guajaav ja granadill. Olemuselt meenutab jook klassikalist populaarset Skinny Bitchi kokteili, mis on segu viinast, sidrunimahlast ja mulliveest. Poest ostetud hard seltzer’ist saab jääd ja soovi korral külmutatud marju lisades trendimaailma kokteilijoogi lihtsa vaevaga valmis!

Trendikas jook, mis teeb ajalugu

Hard seltzer jõudis esimest korda turule 2012. aastal, kui USA õlletootja Nick Shieldsil tekkis idee katsetada turul uut tüüpi joogiga, mis koosnes ainult viinast ja maitsestatud gaseeritud veest. Esialgu vaid proovipartiina turule toodud jooki saatis aga meeletu edu, sest kõigest viie aastaga muutus see üheks populaarsemaks tooteks USA joogitööstuses. Kuulsamad ja edukamad hard seltzer’i brändid USA turul on praegu White Claw ja Truly. Trendi tuules jõudis hard seltzer ka teiste suurte alkoholitootjate, nagu Budweiser, Carlsberg ja Kopparberg, tootevalikusse. Uuringufirma Nielsen andmetel on jook saanud niivõrd populaarseks, et pooled Ameerika õllejoojad on vahetanud lemmikjoogi just hard seltzer’i vastu. Sama saatus on tabanud ka mitmeid õlletehaseid, kes müüvad praegu hard seltzer’it rohkem kui klassikalist õlut. Jätkuvalt ennustatakse joogi populaarsuse kasvu, mis võib oma osa võtta ka teiste alkohoolsete jookide kategooriast.
IWSR-i (International Wines and Spirits Record) läbi viidud uuring näitas, et pooled USA alkoholitarbijad joovad hard seltzer’it vähemalt kord nädalas. Kui 2018. aastal oli selle joogi tulu 210 miljonit dollarit, siis aasta hiljem kerkis see juba 1,5 miljardini. IWSR usub, et need numbrid ei vaibu niipea.

Hard seltzer’ite edulugu on näidanud, et tarbijad pööravad ka alkoholi ostes üha enam tähelepanu joogi koostisele ning otsivad kokteilide puhul kergemaid ja tervislikumaid alternatiive: jooki, mis oleks võimalikult naturaalne, värske ja kaalusõbralik. Just seetõttu on põhjust arvata, et Eestisse otsapidi jõudnud uus joogitrend kujundab ümber senised tarbimismustrid.

Esimesena toodab meie turul seda kihisevat jooki Eesti suurim joogitootja A. Le Coq, kelle valmistatud Pure Spirit Hard Seltzeri koostises on ainult kihisev kerge maitsega vesi ja puhas alkohol. Joogile ei ole lisatud säilitus- ega värvaineid. Pure Spiriti ühes 0,44-liitrises purgis on ainult 1 gramm suhkrut ja 26 kilokalorit, pakkudes seega tervislikku alternatiivi tavapärastele magusatele kokteilidele.

A. Le Coq tunnustas 3000-eurose stipendiumiga Tartu KHK õpetajat

Augusti lõpus toimunud pidulikul A. Le Coqi õpetajastipendiumi allkirjastamisel pälvis 3000-eurose õpetajastipendiumi Tartu Kutsehariduskeskuse tehnikaosakonna õpetaja Johannes Soobik. Olvi Fondi loodud A. Le Coqi õpetajastipendiumiga soovitakse väärtustada õpetajate rolli ja olulisust tehnikahariduse edendamisel ja kvalifitseeritud tööjõu loomisel.

Olvi grupi tehnika arendusjuht Rein Sööti sõnul on ettevõttel pidevalt vaja väga kõrge kvalifikatsiooniga inimesi ja selleks on vaja eelkõige häid õpetajaid. „Me oleme näinud tormilist arengut tehnika- ja tööstusvaldkonnas ning peame ise pidevalt muutustega võidu jooksma. Soovime, et ka tehnikaharidust jagavad õpetajad oleksid selles võidujooksus konkurentsivõimelised, et neil oleks aega ja soovi olla uudishimulik ning end pidevalt täiendada,“ sõnas ta stipendiumi üleandmisel. „Õpetajastipendium on kindlasti tunnustus ka koolile hästi tehtud töö eest. Teisalt on see kummardus õpetajatööle lootuses, et kooli lõpetanud tehnikaspetsialistid oleksid veelgi paremad,“ lisas Sööt.

Vastne stipendiaat Johannes Soobik on Tartu kutsehariduskeskuse vilistlane ning alates 2015. aastast töötab ta elektri- ja automaatikavaldkonna õpetajana. „Minu jaoks on õpetajatöös kõige meeldivam näha, kuidas õpilased naudivad seda, mida nad teevad – on uudishimulikud, näitavad üles initsiatiivi ja soovi õppida,” ütles Soobik. „Olen uueks õppeaastaks valmis ja tahan kohtuda uute õppijatega. Tänavu oli kandidaate, eriti elektriku erialal, tublisti rohkem kui mullu ja kindlasti on nende seas tõsiseid fanaatikuid ning tulevasi meistreid,“ märkis ta.

Olvi Fondi stipendium on kokku 3000 eurot, mis jaguneb võrdselt õpetaja tunnustamiseks ja enesearendamiseks. Stipendiumi pälvinud õpetajal avaneb võimalus sõita koos A. Le Coqiga messile või minna õppereisile emaettevõte Olvi tehasesse. Euroopa üks moodsamaid joogitehaseid Soomes pakub kindlasti uut vaadet tööstustehnoloogiasse.

Olvi Fond ja A. Le Coq on tehnikavaldkonna stipendiume jaganud kümme aastat. Selle aja jooksul on välja antud stipendiume kokku 22 õpilasele. Õpetajastipendiumi annab fond välja teist aastat. Esimese õpetajastipendiumi pälvis Tartu Kutsehariduskeskuse mehhatroonikaõpetaja Villu Repän.

Eksport hoidis A. Le Coqi poolaasta müüki

Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi müügimaht kasvas esimesel poolaastal veidi, tõustes 54,4 miljonilt liitrilt 54,9 miljoni liitrini. Covid-19 pandeemiast tekitatud travel trade’i (müük sadamates ja laevadel) sektori 35% müügilanguse korvas jõuline 57% ekspordi kasv, mis moodustas poolaasta kogumüügist 24%. Sisemaa müügis langes üle kolmandiku Horeca sektori müük.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul ei jäänud ka nende ettevõte koroonapandeemiaga kaasnenud piirangutest puutumata. Kõige enam said pihta müük laevadele ja sadamatesse ning Horeca sektor, mis langesid esimesel poolaastal võrreldes mullusega pisut üle kolmandiku. Tulenevalt tekkinud olukorrast suunas ettevõte fookuse jõulisemalt välisturgudele, mis kompenseeris tekkinud müügilanguse. „Viimastel kuudel oleme teinud tugevat tööd ekspordi suunal ja saanud juurde nii uusi sihtriike kui ka kliente, mille tulemusena ekspordime täna ligi 50 riiki,” ütles Noop.

Ettevõtte peamine ekspordiartikkel on lahjad alkohoolsed joogid, long-drink’id ja õlu. „Kuna eriolukord sulges palju baare ja restorane kõikjal Euroopas, siis tõusis välismaal oluliselt poest ostetavate valmiskokteilide müük,” toob Noop välja müügikasvu põhjuseid. Ta lisas, et kokku müüs ettevõte Eestist välja esimesel poolaastal 13,3 miljonit liitrit (1330 merekonteineritäit) jooke. Ka eesootavad kuud tõotavad tulla ekspordis edukad. Juulis pandi teele ligi 300 konteineritäit jooke ja augusti mahudki liiguvad samas suunas. „Näis, mida toob sügis ning milliseks kujunevad selle aasta müügid lõplikult sisemaal ja travel trade’i segmendis, kuid usun, et kogu aasta tervikuna toob A. Le Coqile ekspordi osas väga hea tulemuse, mis aitab hoida meie müügimahte. Usun, et oleme tõusnud joogitööstuse suurimaks ekspordiettevõtteks Eestis,” ütles Noop

Koroonapandeemia ajal pööras A. Le Coq erilist tähelepanu toodete ohutusele. Kõik purgitooted läbivad tootmises täiendava UV-desinfitseerimise ja saavad peale hügieenilise fooliumkatte. Kate muudab tooted tarbijatele oluliselt turvalisemaks ja hoiab purgisuu täiesti puhtana. See samm on ka välisturgudel hästi vastu võetud ja loob A. Le Coqi purgitoodetele tihedas ekspordikonkurentsis mõningase eelise.

A. Le Coqi tunnustati Vastutustundliku Ettevõtluse Indeksi hõbetaseme märgisega

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum tunnustas 76 Eestis tegutsevat ettevõtet, avalikku organisatsiooni ja mittetulundusühingut, kes hoolivad ümbritsevast ning soovivad panustada ühiskonda rohkemaga, kui seadus nõuab. A. Le Coqi panust ümbritsevasse keskkonda ja vastutustundlikku äritegevusse tunnustati hõbetasemega.

Hõbetaseme pälvinud ettevõte on teadlik oma mõjudest ümbritsevale keskkonnale ja kogukondadele. Selline ettevõte näitab üles initsiatiivi ja järjepidevust vastutustundliku käitumise tagamiseks kõigil juhtimistasanditel ning kõigi töötajate poolt.

Vastutustundliku Ettevõtluse Indeksi küsimustiku hindamisel võetakse arvesse ettevõtte arenguid ja põhimõtteid mitmes sfääris.

Looduskeskkond – teadlikkus oma ettevõtte mõjust loodusele on oluline, sest üksikisik saab teha vaid osakese sellest, mille tööstused ja ärisektor suudaksid saavutada keskkonnasäästliku tegevusplaani kaudu.
Sotsiaalne keskkond – ettevõtted ei eksisteeri vaakumis, vaid on alati ümbritsetud kogukondadest, kus leidub nende toodete või teenuste kasutajaid ja arendajaid.
Töökeskkond – töötaja väärtustamine paneb tööd väärtustama. Ka kõige suuremad ettevõtted võlgnevad suure osa edust töökeskkonnale, mis seab inimese esikohale.
Turukeskkond – ausus ja läbipaistvus koostöösuhetes tarbijate, tarnijate ning partneritega näitab üles usaldusväärsust nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel turul.

Miks katab A. Le Coq kõik purgid fooliumkattega?

Foolium on purgi mask!

Seoses koroonaviiruse levikuga viis A. Le Coq alates aprillist tootmises sisse olulise muudatuse: kõik purgitooted läbivad täiendava UV-desinfitseerimise ja saavad peale fooliumkatte. Nagu inimesed kaitsevad ennast maskiga, on purgisuu maskiks foolium. Nii hoitakse purgisuu absoluutselt puhtana ja muudetakse tooted tarbijatele oluliselt turvalisemaks.

Selle investeeringuga panustab A. Le Coq toodete täiendavasse ohutusse, tehes kõik, et tooted jõuaksid klientide koju võimalikult turvaliselt ja puutumatuna. Mitu uuringut on tõestanud, et COVID-19 viirusosakesed võivad erinevatel pindadel olla elujõulised pikemat aega. Poekeskkonnas on plekkpurgid lahtiselt riiulil ning väliskeskkonna eest kaitsmata, mistõttu võib sinna peale sattuda mustus- ja viirusosakesi. Turvalisuse tagamiseks katab A. Le Coq purgid fooliumiga, mis välistab mustus- ja viirusosakeste jõudmise purgisuu kaudu jooja organismi. Kui inimesed kaitsevad enda suu- ja ninaõõnsusi maskiga, siis plekkpurgi mask on foolium.

Mis on UV-desinfitseerimine?

Purkide ohutus tagatakse kõigepealt UV-desinfitseerimisega spetsiaalses tunnelis ja seejärel purgisuu katmisega õhukese fooliumiga. UV-desinfitseerimise põhimõte seisneb mikroorganismide, sh viiruste ja bakterite paljunemisvõime ning seeläbi elutegevuse hävitamises.

UV-kiirgust leidub ka tavalises päikesevalguses, kuid pinna lihtsalt päikese kätte seisma jätmisel ei ole paraku bakteritele ega viirustele hävitavat toimet. See on selle pärast, et UV-kiirgus jaotatakse vastavalt füüsikalistele omadustele ja bioloogilisele toimele kolme laineala piirkonda: UV-C, mille lainepikkus on 200–280 nm, UV-B, mille lainepikkus on 280–315 nm, UV-A, mille lainepikkus on 315–499 nm.

Kõige levinum UV-kiirguse tüüp on pikima lainepikkusega UV-A kiirgus. See moodustab 95% maale jõudvast UV-kiirgusest ja sellel on inimese nahale pruunistav toime. UV-A kiirgus ei hävita aga mikroorganisme. Desinfitseeriv toime on lühema lainepikkusega UV-C kiirgusel, mis neeldub osoonikihis ja maapinnale ei jõua. Seetõttu kasutatakse UV-desinfitseerimiseks alati spetsiaalseid UV-C kiirgusseadmeid, mis on kasutusel ka A. Le Coqis. Kui lasta mistahes pinnale UV-C kiirgust, hävitab see väga kiiresti kõik seal leiduvad mikroorganismid, muu hulgas bakterid ja viirused.

Kuidas tagatakse purgitoodete turvalisus?

A. Le Coqis toimub purgitoodete valmistamine mitmes etapis. Kõigepealt villitakse toode purki, siis kaanetatakse ja kuumutatakse purk 65 kraadini, mille käigus hävivad kõik mikroorganismid. Seejärel purk jahutatakse ja kuivatatakse ning siis liigub purk täiendavaks desinfitseerimiseks spetsiaalsesse UV-tunnelisse. Selleks et tagada purgisuu absoluutne puhtus ka poekeskkonnas, lisatakse purgi peale fooliumkate, mis kaitseb seda väliskeskkonna eest.

Fooliumkatet ei lisata kuuspakkidesse ega kohvritesse pakitud toodetele, kuna need on juba topelt pakendatud ja poodides väliskeskkonna eest kaitstud.

Hoolime üksteise tervisest. Kanname maski nii endal kui ka purkidel!

A. Le Coq võtab purkidesse villimisel kasutusele täieliku UV-desinfitseerimise ja fooliumkatte

Alates sellest nädalast toodab A. Le Coq kõik purgitooted täiendava UV-desinfitseerimise ja fooliumkattega. Otsus tuleneb soovist muuta tooted tarbijatele oluliselt turvalisemaks ja hoida purgisuu absoluutselt puhtana. Hügieenilise fooliumkatte saavad peale kõik joogid, mis tehases purkidesse villitakse. Toote hind tarbija jaoks ei muutu.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul panustab ettevõte selle sammuga viirusevastasesse võitlusesse, tehes kõik, et tooted jõuaksid klientide koju võimalikult turvaliselt ja puutumatuna. Ta leiab, et praegu on tarbija jaoks kõige olulisem toodete ohutus ja puhtus, mis kaalub üles toote hinna ja välimuse. „Meie tagame purkide puhtuse nii, et kõigepealt desinfitseerime need ultraviolettkiirguse tunnelis ja seejärel katame purgisuu fooliumiga, mis kaitseb tooteid poeriiulitel väliskeskkonna eest,” kirjeldab Noop protsessi. Kui varem olid fooliumiga kaetud vaid mõne üksiku toote purgid, siis nüüdsest saavad hügieenilise fooliumkatte peale kõik joogid, mis tehases purkidesse villitakse. Uued, fooliumkattega purgid jõuavad poelettidele järk-järgult, nii kiiresti kui tootmisest tulevad. Fooliumkatet ei lisata kuuspakkidesse ega kohvritesse pakitud toodetele, kuna need on juba topelt pakendatud ja poodides väliskeskkonna eest kaitstud.

Olgugi et toiduainetööstusele on juba tavaolukorras kehtestatud kõrgemad hügieeninõuded, on ettevõte viinud tulenevalt kehtivast eriolukorrast toiduohutuse tagamiseks sisse veel hulga piiranguid kogu tehase töös. A. Le Coqi praegune fookus on ettevõtte töötajatel ja tootmisel. „Peame tagama, et meie töötajad on ja jäävad terveks ning meie tooted on ohutud.“
Alates 16. märtsist on suletud A. Le Coqi Õllemuuseum ja Kingipood. Territooriumile on keelatud siseneda neil, kes ei ole otseselt seotud tehase tööga. Töötajate vahetused logistika- ja tootmisüksustes on korraldatud selliselt, et ühes vahetuses puutuvad kokku vaid kindlad grupid ja vahetusevahelised kokkupuuted on viidud miinimumini. Strateegilised töökohad on kontoris paigutatud ühekaupa ruumidesse ja töötajatel soodustatakse kodus töötamiste võimalust.

A. Le Coqi Õllemuuseum ja Kingipood on suletud ning tehase töös tehakse ümberkorraldusi

Koroonaviiruse laialdase leviku tõkestamiseks on alates 16. märtsist suletud A. Le Coqi Õllemuuseum ja Kingipood. Samuti on tehtud ümberkorraldusi tehase töös ja külastamises. Piirangud jäävad kehtima kuni 1. maini.

Selleks, et tagada töötajate turvalisus ja kaupluste stabiilne varustatus, on A. Le Coq viinud seoses eriolukorraga sisse tehases ja selle külastamises ümberkorraldusi.
• Kõik ekskursioonid Õllemuuseumisse ja tehasesse on tühistatud ning territooriumile ei lubata inimesi, kes ei ole seotud tehase tööga. Erandkorras lubatakse tehase territooriumile ainult nimekirja alusel tugiteenuseid pakkuva personali esindajad, näiteks koristajad, ehitajad.
• Töötajate vahetused logistika- ja tootmisüksustes on korraldatud selliselt, et ühes vahetuses puutuvad kokku vaid kindlad grupid ja vahetustevahelised kokkupuuted on viidud miinimumini.
• Tootmisruumidesse ja villimistsehhidesse on lubatud siseneda ainult tootmistöötajatel.
• Strateegilised töökohad on kontoris paigutatud ühekaupa ruumidesse ja töötajad, kel võimalik, töötavad kodus.
• Tehase territooriumile sõitvatel kaubaautojuhtidel palutakse jääda kabiini, hoida töötajatega distantsi ja oodata valvuri juhiseid.
• Töötajatel, kelle töökoht on väljaspool tehase territooriumi, on tungiv soovitus töötada kodukontoris. Tühistatud on ka kõik töölähetused ja kohtumised väljaspool ettevõtet.

Eriolukorrast tingitud ümberkorraldused jäävad kehtima kuni 1. maini, kui vahepeal ei otsustata teisiti. Loodame väga mõistvale suhtumisele ja palume vabandust võimalike ebameeldivuste pärast.

A. Le Coq viis kutsehariduse toetamise uuele tasemele

A. Le Coq on kohalikku kutseharidusse panustanud juba pikalt, toetades aastatel 2005–2017 stipendiumitega Tartu ja Võrumaa Kutsehariduskeskuste mehhatroonika ja lukksepaeriala parimaid õpilasi. 2018. aastal viidi koostöö Tartu Kutsehariduskeskusega uuele tasemele, millega pandi alus veelgi sisukamale ja suuremale koostööle kutsehariduse edendamisel. See hõlmab endas nii rahalisi stipendiume kui ka joogitööstuse teadmiste ja oskuste praktiseerimist tehases.

Igal aastal annab ettevõte välja 5000 euro väärtuses stipendiumeid parimale õpetajale ja kahele õppurile ning korraldab ainemooduli “Tööstus- ja tootmismehhatroonika seadmete ning alamsüsteemide paigaldamine ja käitlemine” õppimise täies mahus tehases. Nii teoorialoenguid kui ka praktilist osa viivad läbi A. Le Coqi töötajad, kes oma igapäevaelus pedagoogidena ei tööta.

Möödunud aasta lõpus pälvisid koostöös Tartu Kulutuurkapitaliga kaks 1000-eurost stipendiumi Tartu Kutsehariduskeskuse mehhatroonika eriala parimad õpilased Raido Roog ja Marchos Saarepera. Mõlemad noored on silma paistnud oma eriliste õpitulemuste ja püüdlikkuse poolest ning osalenud A. Le Coqis läbiviidud õppemoodulis. Stipendiumite eesmärk on motiveerida õpilasi erialateadmiste omandamisel ja tunnustada õppureid, kes väärtustavad koostööd ning on edukad õppetöös.

Lisaks õpilasstipendiumitele andis A. Le Coq 2019. aasta juunis koostöös Tartu Kultuurkapitaliga välja esimese Olvi fondi 3000-eurose õpetajastipendiumi, mille eesmärk on tunnustada tehnikaerialade õpetajate tehtud tööd ja teiselt poolt anda õpetajale võimalus end kurssi viia joogitööstuse ja sellega seotud tehnikainnovatsiooniga. Stipendiumi saamine eeldab nii stažeerimist A. Le Coqis kui ka tööstusharu tutvustava välismessi külastust või õppekäiku teistesse Olvi grupi ettevõtetesse. Esimese õpetajastipendiumi pälvis Tartu kutsehariduskeskuse mehhatroonika õpetaja Villu Repän.

A. Le Coqi stipendiumide väljaandmise laiem eesmärk on tehnilise kutsehariduse propageerimine ja arendamine. Lisaks joogitööstusele vajatakse pea kõigis eluvaldkondades hästi ettevalmistatud tehnikaspetsialiste, kes on arenemis- ja õpihimulised. A. Le Coq soovib olla avatud ning näidata nii tehnikaõpetajatele kui ka õpilastele tänapäevases ettevõttes rakendatud tehnikalahendusi ja olla heaks partneriks Tartu kutsehariduskeskusele, et õppeprotsessis räägitu oleks võimalikult lähedal tegelikule elule. Koostöö kutsekooli õpetajate ja õpilastega on põnev ning ka A. Le Coqi inimesi arendav.

Kantar Emor: Eesti mainekaimaks suurettevõtteks sai A. Le Coq

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu tippu jõudis tänavu esmakordselt A. Le Coq, millele järgnevad Selver, Coop, Orkla ja ABB, samas pole sel aastal esikümnes ühtki panka.

Siit leiad vabaks kasutamiseks interaktiivse graafiku viimase kolme aasta maineuuringute edetabeliga.

A. Le Coq oli esikümnes ka eelneval kolmel aastal, aga esmakordselt 20aastase mõõtmisperioodi jooksul on ettevõte nüüd esikohal. Kantar Emori uuringueksperdi Aivar Voogi hinnangul võib A. Le Coqi tõusu taga näha nende liidrirolli alkoholiaktsiisi tõstmise vastases kommunikatsioonis. „Sel suvel langetati alkoholiaktsiise ja A. Le Coq sattus sellega seotult nn võitjate poolele,“ märkis Voog. „Samas oli A. Le Coqi maineindeks viimase kümne aasta madalaim just 2017. aastal, kui alkoholi jaehinnad tegid riigi aktsiisipoliitika tõttu läbi järsu tõusu. See näitab, et ettevõtete maineindeks sõltub lisaks nende endi tegevusele paljuski ka ümbritsevast majanduskeskkonnast ja riigipoolsetest regulatsioonidest.“ A. Le Coqijuhataja Tarmo Noop avaldas aga uuringu tulemusi kommenteerides lootust, et ettevõtete maine ei sõltu mitte riigi poliitikatest, vaid nende endi tegevusest. „Samas suurendab igasugune tähelepanu ettevõtja märgatavust ja seega võis aktsiiside ümber toimunul olla oma roll,“ ütles Noop. „Eestimaalaste arvamus läheb meile kindlasti korda ja seab A. Le Coqile edaspidi veelgi suurema vastutuse nii ühiskonna kui ka keskkonna ees.“ Suur osa esikümnesse jõudnud ettevõtetest kuulusid mainekamate hulka ka mullu, küll aga tegid suurima hüppe 26. positsioonilt kümnendaks kerkinud Tallinna Sadam ja 20. positsioonilt viiendaks tõusnud ABB. Ka Coop rühkis mulluselt kümnendalt kohalt kolmandaks ja Selver kuuendalt positsioonilt teiseks. Voog lisas, et esikümnest on esmakordselt välja kukkunud Swedbank, mis on olnud läbi aastate alati esikolmikus. Swedbank on mulluselt liidripositsioonilt taandunud kolmanda kümne lõppu (29. koht), suurt mõju on seejuures avaldanud varasemast oluliselt negatiivsem suhtumine ettevõttesse, aga ka tugevushinnang jääb varasemast madalamaks. „On üsna ilmne, et finantssektori ettevõtete mainele on avaldanud tugevat negatiivset mõju rahapesuskandaalid,“ lausus Voog. Voogi sõnul iseloomustab mainekuse pingerea tipus olevaid ettevõtteid see, et nad on ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevate ühiskonnakihtide poolt. „Maineliider A. Le Coq ongi tugeval positsioonil kõigis peamistes tarbijasegmentides ‒ kõrge mainehinnang on saavutatud nii meeste kui ka naiste, nii eestlaste kui ka mitte-eestlaste, nii nooremate kui ka vanemate elanike hulgas,“ selgitas Voog. Erinevate sektorite firmasid võrreldes on sarnaselt varasemale keskmine maineindeks kõrgeim toiduainetööstuse ettevõtetel, järgneb kaubandusvaldkond. Aastatagusega võrreldes on toiduainetööstuse ettevõtete keskmine mainehinnang veidi tõusnud, kaubandusel aga pisut langenud. Kõige tagasihoidlikumaks ning varasemast madalamaks jäi finants- ning sidevaldkonna ettevõtete keskmine mainehinnang. Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel. Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring viidi läbi kahekümnendat korda. Uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Kümnepalliskaalal küsitakse inimestelt suhtumist ettevõtetesse üldise suhtumise (mõõdetuna kümnepalliskaalal, kus 1 on “väga negatiivne” ja 10 “väga positiivne”) ja tugevusindeksi (mõõdetuna kümnepalliskaalal, kus 1 on “väga nõrk” ja 10 “väga tugev”) alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Uuringus osales 2019. aasta novembris 1177 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, sellesse lülitati kokku 86 suurettevõtet. Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Ettevõte kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Lisainfo: Aivar Voog, Kantar Emori uuringuekspert
E-post: aivar.voog[ät]kantar.com
Tel: 51 22 720
Katrin Männaste, Kantar Emori uuringuekspert
E-post: katrin.mannaste[ät]kantar.com
Tel: 51 39 473

A. Le Coq Baltic Porter pälvis parima jõuluõlle tiitli

Möödunud nädalal valiti Tallinna Toidumessil välja Eesti parimad jõulutooted. Kolme päeva jooksul said messikülastajad anda enda hääle parimatele pühadetoodetele pagari- ja lihatoodete, hõõgveinide ning jõuluõllede kategoorias.

Õllede seast noppis esikoha uus, luksuslikus 0,75-liitrises pudelis A. Le Coq Baltic Porter. Maailmas tuntakse Balti porterit kui ainsat põhjakääritusmeetodil valmistatud porterit. A. Le Coq Baltic Porter on tumeda vaskpruuni värvuse ja tiheda vahuga õlu, mille rikkalikus aroomis ja maitses on tunda kergelt magusat röstitud karamelli ning järelmaitses hõrku mõrkjat nooti.

Parima jõulutoote konkursile esitasid 24 ettevõtet kokku 71 lihatoodet, 16 pagaritoodet, 3 hõõgveini ja 6 õlut.

Kõiki tooteid hinnati pimetesti põhimõttel ja järgnevate kriteeriumite alusel: lõhn, maitse, sisu või konsistents ning välimus. Kokku võttis jõulutoodete hindamisest osa 2280 messikülastajat.

Tere tulemast A. Le Coqi maailma

Kinnitan, et olen vähemalt 18-aastane