A. Le Coq

SPORDIJOOKIDE MÜÜDID

Nagu teiste tooterühmade puhul, nii käivad mitmesugused müüdid kaasas ka spordijookidega. Lükkame need ümber, et saaksite spordijooke tarvitada just siis, kui vaja ja just niipalju, kui vaja.

Müüt: Spordijoogi tarvitamine koos energiajoogiga tagab suurema sooritusvõime.

Tegelikkus: Energiajookides sisalduv n-ö kiire suhkur annab korraks n-ö energialaksu, kuid juba 5‒7 minutit hiljem veresuhkru tase langeb ning energia kaob. Spordijookides kasutatakse seevastu aeglaselt lahustuvat süsivesikut maltodekstriini, mis tagab ühtlasema energiataseme ja suurema sooritusvõime.

Müüt: Keha kiirema taastamise nimel tuleb võimalikult kiiresti tarbida võimalikult suur kogus spordijooki.

Tegelikkus: Organism omastab maksimaalselt 750 ml vedelikku tunnis. Kui me rohkem joome, jääb jook meile piltlikult öeldes “kõhtu loksuma” ja tekitab ebamugavustunnet.

Müüt: Spordi- ja valgujoogid on sobilikud lühiajalise ja ebakorrapärase harrastusspordi puhul.

Tegelikkus: Toidulisandid (ja kanged spordijoogid) on vajalikud vaid pikaajalistel treeningutel (kauem kui 45 minutit) ja olukordades, kus tavatoiduga pole võimalik ära katta keha mikro- ja makroelementide ning energia vajadust.

Müüt: Trennijärgse lihasvalu ära hoidmiseks tuleb tarbida spordijooke.

Tegelikkus: Spordijoogid aitavad taastada süsivesikutest saadavat energiavaru, kuid mitte lihasvõimekust. Trennijärgsel lihasvalul võib olla mitmeid põhjuseid, näiteks esmakordne treening või lihtsalt lihaste venitamata jätmine.